بهترین لاستیک ایرانی را چگونه بشناسم؟ بهترین مارک لاستیک ایرانی از کدام برند است؟ اینها سؤالاتی هستند که در زمان خرید تایر خودرو از ذهن هر رانندهای گذر میکند.
رانندگان خوب میدانند که بخش اعظمی از تعادل ماشین و کیفیت رانندگی به کیفیت لاستیک بازمیگردد. با طرح سؤال بهترین لاستیک ایرانی برای سمند و یا بهترین لاستیک ایرانی برای 206 کدام است؟به جواب درستی نخواهیم رسید.
بهتر است از خود بپرسیم که بهترین برندهای تولیدکننده لاستیک ایرانی از کدام شرکتها هستند؟ با این سؤال بسیاری از مسیر تحقیق در مورد لاستیک ایرانی را رفتهایم.
برندهای خوب در اغلب مواد لاستیکهای خود را (برای هر خودرویی که باشد) باکیفیت بالا تولید میکنند.
ازاینرو در این مطلب از سایت اکسیریاب بهترین مارکهای تولیدکننده لاستیک ایرانی را همراه با توضیحات و لینکخرید معرفی خواهیم کرد.
این نتایج کاملاً تجربی هستند…
ویدیو معرفی بهترین لاستیک ایرانی
..
بهترین لاستیک ایرانی-10 مارک اصلی بازار
1-لاستیک بارز Barez tire
لاستیک بارز اولین شرکت موفق درزمینهٔ تولید انواع لاستیک خودرو سنگین و سبک است که فعالیت خود را بعد از انقلاب آغاز کرده. این شرکت با تولید لاستیک کشاورزی شروع به فعالیت کرد.
اما بعد از مدتی تنوع تولیدات خود را بالا برده و امروزه هر نوع لاستیکی را تولید میکند. لاستیکسازی بارز در حال گسترش تجارت خود در سطح خاورمیانه است.
بر اساس تحقیق و نتیجه به دست آمده از چند فروشنده تایر خودرو، همگی برند بارز را بهترین لاستیک ایرانی بازار معرفی کردند.
2- کویرتایر Kavir tire (گرانترین لاستیک ایرانی)
بعد از لاستیک بارز این کویر تایر است که به کیفیت بالا در محصولات خود مشهور است. نزدیک به 4 دهه از شروع فعالیت کویر تایر میگذرد و یکی از بهترین تولیدکنندگان لاستیکهای ماشینهای سواری محسوب میشود.
بیش از 20% سهم فروش لاستیک بازار ایران متعلق به شرکت کویر تایر است. همین نکته نشاندهنده کیفیت بالای تولیدات این شرکت است. البته قیمت محصولات این برند کمی گرانتر از رقبای خود است.
3-گلدستون Goldeston (پرفروشترین لاستیک ایرانی)
برند گلدستون متعلق به شرک آرتاویل است. این شرکت نزدیک به 40 سال قدمت داشته و بیشترین تنوع تولید را در میان لاستیک سازان ایرانی دارد. این شرکت با مشارکت دو شرکت ماشینسازی اصلی ایرانی (سایپا و ایرانخودرو) تبدیل به قطب تولید لاستیک در ایران شده است.
درست است که گلدستون پرفروشترین لاستیک ایرانی است و سبکترین لاستیکهای بازار را تولید میکند. اما درصد نارضایتی در میان خریداران لاستیک گلدستون بسیار بالا است.
واقعیت امر آن است که گلدستون بیشتر بهواسطه پشتوانه دو شرکت ایرانخودرو و سایپا است که فروش بالایی را تجربه کرده.
4-یزد تایر Yazd tire
یزد تایر یکی دیگر از شرکتهای تأسیسشده بعد از انقلاب است که با 45 سال فعالیت توانسته جایگاه خود را در میان رقبای لاستیکسازی تثبیت کند. پشتوانه اطلاعاتی و فناوری یزد تایر، شرکت مشهور ژاپنی IRC است.
همچنین یزد تایر فعالیت مشارکتی نزدیک با شرکت وردشتاین هلند دارد. همکاری با دو شرکت مشهور لاستیکسازی اروپایی و آسیایی ،یزد تایر را به اولین تولیدکننده لاستیکهای نسل هفتم (تایرهای مخصوص سرعتبالای 250 کیلومتر) تبدیل کرده است.
5-لاستیک پیروزی (پارس تایر) Pirouzi tire
شرکت پارس تایر یکی از برندهای قدیمی با بیش از نیمقرن تجربه فعالیت درزمینهٔ تولید انواع لاستیک ماشینهای سبک و سنگین است. محصولات این برند به کشورهای حوضه خلیجفارس صادر میشوند.
لاستیک پیروزی یا همان پارس تایر با خود تجربه و پشتوانه شرکت لاستیکسازی پیرلی ایتالیا را به همراه دارد.
همچنین مطالعه کنید:بهترین لاستیک خارجی[10برند بهترین لاستیک خارجی برای پراید،پژو،206]
6-کیان تایر Kian tire(لاستیک البرز)
این شرکت 70 ساله شروع فعالیت خود را با مشارکت شرکت گوودریچ آمریکا آغاز کرد. امروز کیان تایر قدیم را بانام لاستیک البرز میشناسیم. این شرکت تجربه و پشتوانه علمی اولین تولیدکنندگان لاستیک آمریکایی را با خود به همراه دارد.
ظرفیت کارکرد لاستیکهای ایرانی بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر است. استفاده بیش از حد ،آسیب به خودرو و حتی خطرات جانی را به همراه خواهد داشت.
7-ایران تایر Iran tire (نرمترین لاستیک ایرانی)
ایران تایر هم یکی دیگر از شرکتهای قدیمی است که درزمینهٔ تولید انواع تیوب و تایر ماشینهای سبک و سنگین فعالیت دارد. این برند با نیمقرن تجربه با مشارکت شرکت مشهور لاستیکسازی آمریکایی (GENERAL TIRE) تأسیس شد.
برای خرید لاستیک خودرو هرگز به سراغ برندهای متفرقه نروید که علاوه برافزایش استهلاک خودرو، جان شمارا به خطر میندازد.
8-ایران یاسا Iran yasa
این شرکت یکی دیگر از تولیدکنندگان تایر ایرانی است که شروع فعالیت آن در اواسط دهه 50 شمسی بوده و بهترین تولیدکننده تایرهای کشاورزی است. ایران یاسا بهترین گزینه برای کشاورزان محسوب میشود.
9-لاستیک دنا Dena tire
پشتوانه دنا تایر برند ژاپنی بریجستون است. این مارک 50 ساله با سرمایه گزاری لاستیکسازی بریجستون ژاپن شروع به فعالیت کرد. در حال حاضر دنا تایر با همان نام قدیمی خود درزمینهٔ تولید انواع لاستیک سواری، کشاورزی و باری فعالیت دارد.
10-تک تایر آذر Taktaz tire
نحوه فعالیت این شرکت با دیگر شرکتهای تولیدکننده تایر خودرو متفاوت است. این شرکت درزمینهٔ روکش گزاری تایرهای فرسوده فعالیت دارد. این روش بهینهسازی لاستیک، محبوبیت بسیار بالایی در میان صاحبان خودروهای سنگین و صنعتی دارد.
زیرا تایرهای ماشینهای سنگین و صنعتی قیمت بسیار بالایی دارند. این روش هزینه بسیار کمتری به نسبت خرید لاستیک نو دارد. محصولات این شرکت بهترین گزینه برای افرادی هستند که به دنبال ارزانترین لاستیک ایرانی هستند. البته محصولات این شرکت از بالاترین استانداردهای بینالمللی برخوردارند.
کلام آخر:
لیست لاستیک سازهای ایرانی به همین 10 برندی که معرفیشده خلاصه میشوند. مابقی زیرمجموعه این 10 شرکت هستند. بدون تعارف کیفیت لاستیکهای ایرانی به کیفیت تولیدات ژاپنی و یا آلمانی نمیرسند.
اما کیفیت قابلقبول و قیمتهای مناسبی دارند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در 3 دهه اخیر ،صنعت لاستیکسازی ایران پیشرفت چشمگیری داشته و هرروز رشد بیشتری را تجربه میکند.
امیدواریم مقاله بهترین لاستیک ایرانی [10 برند از بهترین مارک لاستیک ایرانی] برای شما مفید بوده باشد. اگر نظر و یا تجربهای درزمینهٔ خرید لاستیک ایرانی دارید میتوانید آن را در بخش نظرات و در زیر همین مطلب با ما در میان بگزارید.
سؤالات متداول:
بهترین لاستیک ایرانی از کدام برند است؟
بهترین مارک لاستیک ایرانی از برندهای کویر تایر، بارز و یزد تایر هستند.
بهترین لاستیک ایرانی برای سمند از کدام برند است؟
بهترین تایر برای ماشینهای شرکت ایرانخودرو از برند بارز هستند.
الان اغلب لاستیکهای دولتی همون بارزه که کیفیتش بد نیست.من از بارز استفاده میکنم
سلام.
درسته قبلا بازار دست گلدستون بود .اما الان بهترین همون بارزه.
گلدستون یه زمانی خیلی خوب بود.الان کیفیتش افتضاح شده.همون بارز بهترین گزینس
بله درسته .برند گلدستون در ابتدای ورودش کیفیتش خیلی خوب بود .اما بعد از مدتی افت کرد. به غیر از بارز کویر تایر هم زضایت مشتری بالایی داره.
ایران تایر هم خیلی خوبه
بله درست میفرماییید. قدمت ایران تایر خیلی بالا هستش و هنوز هم میشه از نظر کیفیت روش حساب کرد.
لاستیکهای ایرانی بهترین بدترین نداره .همشون در مقابل لاستیکهای خارجی حرفی برای گفتن ندارن.
سلام دوست .عزیز ما ابتدا و انتهای مقاله هم خدمتتون گفتیم که لاستیکهای خارجی کیفیت بهتری دارن. اما این که میفرمایید که همه لاستیکای ایرانی بد هستن رو قبول ندارم. بعضی از برندای ایرانی کیفیت قابل قبولی دارن و به اصطلاح کار راه انداز هستن. اما اگر به دنبال بهترینهای بازار هستید،لاستیکهای خارجی با چندین برابر قیمت برای خرید وجود دارن که کیفیت خوبی دارن .اما در بسیاری موارد و با توجه به خودروی مورد نظر اصلا ارز خرید با قیمتهای بالا رو ندارن.
لاستیک بارز مثل قبل کیفیت نداره من چهار حلقه برای پژو خریدم به 60درصدکه رسیددوحلقش بادکرد،سیم زدوپله کردضمن اینکه خودرویم فقط استفاده سبک وشخصی داشتم.
سلام
تا العان از هر کی پرسیدیم از بارز تعریف کرده .قطعا نمیشه انتظار کیفیت لاستیکهای خارجی رو از تولیدات ایرانی داشت .اما یزد تایر هم قابل قبوله .لاستیک فروشها ازش تعریف زیاد میکنن.
من لاستیک بارز که انقدر ازش تعریف میکنن دو جفت خریدم انداختم زیر ماشین به یک سال نکشیده کلا ۱۵ هزار کیلومتر باهاش رفتم . یکی از لاستیکها خود به خود بدون برخورد به جای ترکید یکیش باد کرده . ای کاش گوش به تبلیغ چرت و پرت یه عدده گوش نمیکردم . وقتی ۴ حلقه لاستیک کره ای میتونستم با هزینه ۱۲ میلیون بخرم برای چهار پنج تومان ارزانتر لاستیک ایرانی گرفتم که الان دوباره باید بعد یک سال هزینه کنم . اشتباه نکنید یه بار هزینه کنید چندین سال راحت هستین خیالتون هم راحته چون ارزش جان انسان بالاتر از پول هستش خدای نکرده با سرعت بالا لاستیک بترکه فکرش رو بکنید چه اتفاقی میفته . سلامتی خانواده خودتون رو برای چند میلیون ارزانتر به خطر نندازید . یه بار هزینه کنید مال و جان خودتون رو حفظ کنید .
سلام دوست عزیز .ما نمیگیم لاستیکای ایرانی خیلی خوبن. اما در بین 3 برند یزد تایر ،کویر تایر و بارز بیشترین میزان رضایت وجود داره .قطعا نمونه ای کره ای،ژاپنی،قرانسوی یا آمریکایی از لاستیکای ایرانی بهترن. شما اگر توان مالیشو دارید،حتما به سمت برندهای خارجی با کیفیت برید.
دوستان گرامی هرلاستیکی میگیرید فقط بارز نگرید، ازهرکی خریده بپرسید کیفیت بارزبعد2021افتضاع شده اولاک بسیارخشک و کوبش بسیارزیادی دارن ثانیاکیفیتشون بسیارپایین اومده یاازپهلو بادمیکنن ومیترکن یاهم اجشون کنده میشه وزیرماشین مث سنگ میشن هزینه جلوبندی روچندین برابرمیکنه باوجود کیفیتشون ک بسیارپایین اومده
سلام دوست عزیز
آخرین تحقیقی که کردم ،از یک منبع معتبر شنیدم که کیفیت لاستیکهای ایرانی مثل سابق نیست که یکی بالا و یکی پایین باشه. همه موادش از چین میاد و همه در یک سطح قرار گرفتن. در مورد لاستیک بارز هم که میفرمایید ،من خودم از این برند استفاده میکنم .اما خدا رو شکر تا حالا مشکلی پیش نیومده .در مورد خشک بودن و فشار به جلوبندی با شما کاملا موافقم. بارز کمی خشکتره. یه مورد هم در مورد لاستیک گلدستون بگم که مثل این که روی کیفیت تولیدش کار کرده و از اون حالت فاجعه قبلی درشش آورده .روی هم رفته العان دیگه لاستیکای ایرانی تقریبا در یک سطح قرار دارن.
سه برند یزد تایر و بارز و کویر تایر جزو بهتربن برندها هستند . هم زمان از هر سه مارک در سه خودرو استفاده می کنم و از سال 85 تجربه استفاده از لاستیک یزدتایر را با پیمایش بیش از هفتصدو پنجاه هزار کیلومتر دارم .از اون زمان که چهار حلقش حدود سیصد هزار تومن بود خریدم تا همین دیروز که اقدام به خرید دو حلقه 2023 به مبلغ سه میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومن کردم.
یزد تایر به نظرم از جهت نرمی و سبکی و چسبندگی در ترمزها از دوتای اولی بهتر است . یزد تایر در خشک نشدن لاستیک ها حتی از برندهای خارجی هم بهتر است.
من تجربه استفاده از لاستیک های خارجی را در سه مورد تویو ، دانلوپ و آخرین که دو حلقه لاستیک یوکوهاما بود و از چهار حلقه لاستیک ،یکی از بغل پاره شد و در حال حاضر دوحلقه آن در عقب ماشینم است، رو دارم .
همگی را بسیار گران خریدم ! تمامی اونها بر اثر سرما و گرما پس از دو سه سال خشک می شوند. باتوجه به محدودیت سرعت در جاده های برون شهری ،از صد و ده الی صد و بیست کیلومتر که میگزره ،همه به یک درجه ای سختی و خشکی می رسند.
لذا در نرمی ،امنیت و دوام لاستیک های خارجی و داخلی توفیری با هم ندارن . باور کنید صحبت های بنده صادقانه و از روی تجربه و وسواسی است که در مورد لاستیک خودرو دارم .
لذا بهترین ترین گزینه همون لاستیک های ایرانی است.
من به تجربه و به سلیقه ی خودم لاستیک یزد تایر را بهترین می دانم چون در دراز مدت هیچ مشکلی از جهت بالانس نشدن و پله کردن و نرمی لاستیک نداشته ام .
تجربه ی دو برند دیگر بارز و کویر را هم دارم .خصلت این دو لاستیک دوام بالا است به طوری که در یکی از خودروهایم که بیشتر استفاده درون شهری را داشته ام ،با پیمایش بیش از هفتاد هزار کیلومتر هنوز آج ها به اندازه ای هستند که قابل استفاده هستند.
سلام
ممنون از نظر ارزشمند شما و وقتی که گزاشتید. این نظر به اندازه تمام مقاله ای که نوشته بودم ارزش داشت .چون کاملا بر پایه تجربه است .من به شخصه به تجربه بسیار بیشتر از اطلاعات احترام میزارم .امیدوارم همچین نظرات ارزشمند و تجربی در این مطلب ثبت بشن تا واقعا فکر نکنیم که مرغ همسایه غازه.
من خودم به شخصه برای خرید لاستیک به سراغ برندهای خارجی نمیرم .مگر در موارد خاص و ماشین های خاص که نمونه لاستیکهای مشابه آن با برند ایرانی وجود نداشته باشد. در حال حاظر قیمت لاستیکهای خارجی دو تا 3 برابر نمونه ای ایرانی است.خوب چه کاریه!!! به جای خریدن لاستیک خارجی و استفاده 3 ساله ،از دو نوبت لاستیک ایرانی استفاده کنید.
منم تویو دارم تو پنج ماه از بغل پاره شده اشغال ترینه
بارز داشتم یک سال کار کرد
سلام
شرکت لاستیک سازی تویو یه برند ژاپنی هستش .تکلیف کیفیت در برندهای ژاپنی مشخصه .اما مارک مشهوری نیست و امکان داره جنس تقلبی ازش تو بازار وجود داشته باشه. دوستان باز توصیه میکنم که ریسک نکنید و از همون برندهای ایرانی مثل بارز،کویر یا یزد تایر استفاده کنید که هم ارزونتر هستن و هم عمرشون مشخصه.
لاستیک فقط کویر تایر.من خیلی وقته استفاده میکنم راضیم.اقا عمر مفید لاستیک اگه بهترینشم باشه به 2سال نمیرسه.پول خودتون رو با خرید لاستیک خارجی حروم نکنید.
خوشبختانه نظرات مثبت درباره محصولات کویر تایر داره بیشتر میشه. امیدواریم این لاستیک سازی همینجور کیفیت محصولات خوش رو حفظ کنه و حتی ارتقاع بده .
لاستیک فقط کویر تایر و یزد تایر .گزینه سوم هم بارز .یه سالو نیم استفاده کن یه جفت نو بگیر .
دوستان اگر لاستیک رو یک قطعه مصرفی با عمر مفید میان مدت ببینن ،خیلی راحت میتونن با عمر لاستیکهای ایرانی کنار بیان. درست میفرمایید. این 3 برندی که معرفی کردین فعلا بهترین گزینه های لاستیک ایرانی هستن.
همشونو استفاده کرده ام ایران تایر بهترین لاستیک ایرانیه بعدم یزد بعد ازینا کویر و بارز هر دو یکی ان
تو بازار ایران 3 تا گزینه اول رو که گفتین نیاز رو بر طرف میکنه .البته در بهتر بودن بین یزد تایر و ایران تایر یه مقدار اختلاف وجود داره .اما هر دو تقریبا در یک سطح هستن.
این چیزی که الان میخوام بگم به هیچ وجه توصیه نمیشه ولی کویر تایر قابلیت کاکرد تا ۱۶۰ هزار کیلومتر رو هم داره من امتحان کردم هنوزم سالم بود ولی ترسیدم عوضش کردم فوق العادس این لاستیک( کیلومتری بین ۸۰ تا ۱۰۰ ) عوض بشه بهتره
۱۶۰ هزار کیلومتر برای لاستیک ایرانی خیلی زیاده . خیلی خطرناکه .اما تا 110 هزار کیلومتر هم جوابگو هستش .
از لحاظ دوام بالا کویر و بارز ،، نرمی یزد ،، بقیشو بنداز دور همشو امتحان کردم همین ستایی که گفتم تو ایران بهترینه
سلام
تا حدود بسیار زیادی درست میفرمایید. اما کیفیت یزد تایر کمتر از کویر و بارز نیست.
یه سخنه معروفی هست میگه که هنوز انقدر پولدار نشدم که جنس ارزون بخرم شما اگر به نکته دقت کنید که قرار یک لاستیک ایرانی بخرید که نهایتا دوسال برات کار کنه تازه همش استرس سیم زدن و قلمبه شدن و غیره باید داشته باشی که اگه اینا هم نشه که میشه دوبار بخری چهار سال لاستیک داری حالا ،شما پول اون دوبار رو میدی یک لاستیک خارجی میخری حداقل پنج سال برات کار میکنه تازه خیالتم راحته کیفیت نرمی زیبایی هم داره
سلام دوست عزیر
ما مشکلی با لاستیکهای خارجی نداریم.ما بیشتر داریم در مورد بهترین لاستیکهای ایرانی صحبت میکنیم که مخصوصا برای خودروهای داخلی گزینه بهتری هستن. نمونه های خارجی هم خیلی خوبن .اما واقعا در بسیاری موارد قیمتهای نامعقولی دارن .اگر داخل نظرات رو نگاه کرده باشید،یکی از دوستان لاستیک تویو خریده که ژاپنی هم هست و بعد از 4 ماه از بین رفته. یه نکته ای وجود داره که اجناس درجه یک در بازار ایران خیلی کم دیده میشن. این که یه لاستیک اسم خارجی روشه ،اصلا نشونه کیفیت بالای اون نیست.کیفیت و موندگاری لاستیکهای ایرانی که تکلیفش معلومه . انتخاب با خودتونه که به دنبال خرید لاستیکهای خارجی برید و ریسکش رو هم قبول کنید.
با سلام
بنده 4حلقه یزدتایر رو پارسال خریدم,چند روز پیش دوتای جلو رو رفتم تنظیم باد کنم آپارتی بهم گفت لاستیکات از قسمت داخل سیم هاش بیرون زدن و تاب برداشتن منم باور نکردم چون گل وسطشون حداقل 60درصد میشد بهش گفتم که بیاره پایین ببینم بعداز بازدید دیدم که خیلی از قسمت های داخل لاستیک شقه شده و سیم هاش بیرون زده خیلی باورش سخت بود چونکه آج وسطش مونده بود
آج وسط لاستیک ایرانی کلاه سر راننده میزاره وقتی میبینه فک میکنه که وضعیت لاستیک خوبه اما در واقع هر لحظه امکان ترکیدن داره دوستان لطفاً کلاه آج سرتون نره لاستیک تولید داخل یکدست صاف نمیشه بخش داخلی (گوشه ها) خیلی زودتر صاف میشن کاش امکان داشت تصویر و عکس میزاشتم که ببیند چقدر آج داشت درحالیکه داخلش سیم زده بود
بیشتر از بیست ساله ماشین دارم هیچ لاستیکی مثل دانلوپ خوب نبود برای من خیلی راضی بودم هم نرمه هم بادوام با چسپندگی عالی پنج سال زیروانت بار بود وقتی فروختم هنوز زیرش بود بعد از دانلوپ میشلن هم عالی بود
الان کویر انداختم انگار بلوک زیر ماشینه سروصدا از داشبورد میاد امیدوارم یکمی کار کنه نرمتر بشه
سلام
متاسفانه این نکات که فرمودید در مورد لاستیکهای ایرانی حقیقت داره. در مورد برند دانوپ صحبت کردید که در اصلی یک مارک آمریکایی درجه یکه که بالای 100 سال قدمت داره.البته لاستیکهای دانوپ که در بازار ایران هستن بیشتر در ژاپن تولید میشن. .اگر مشکی با قیمتش ندارید ،قطعا گزینه بهتری به نسبت لاستیک ایرانیه .البته امیدواریم کیفیتش همینجوری بمونه.مارک میشلن هم از فرانسه و از شرکتهای خیلی قدیمیه .ولی اگر میخاید سراغ لاستیکهای غیر ایرانی برید، نمونه ای آمریکایی و ژاپنی بهترین گزینه هستن.
ایران تایر کیفیت قبل را نداره من یکبار خریدم روز بعدش دیدم دو پوسته شده دوباره بردم باچقدر ضرر بالاستیک چینی تعویض کردم
ایران تایر یه زمانی خیلی خوب بود .اما العان گزینه های خیلی بهتر از اون هم در بازار وجود داره.
سلام من قبلا سمند داشتم و کویر تایر دولتی گرفتم که خیلی خیلی ازش راضی بودم الان هم پژو دادم که یه جفت کویر و یه جفت بارز زیر ماشین هستن که خیلی هم ازشون راضی هستم
من همیشه توصیه کردم که برای ماشین های ایرانی کویر تایر ،یزد تایر و بارز کارتون رو راه میندازن.
من ماشین صفر از ایران خودرو گرفتم .زیرش لاستیکه گلدستونه .ماشین صفره لاستیکاشم نو هستش .نظرتون چیه لاستیکاش رو عوض کنم یا از همینا استفاده کنم؟
سلام.من توصیه میکنم هنوز استفاده نکرده ،تعویزش کنید. 4 حلقه کویر یا یزد تایر بگیرید بهتره.بارزم خوبه.
چرا گلدستون اینقرام بد نیست دوسالو کار میکنه ولی به شرطی که 120تا بیشتر نری
سلام دوست عزیز
گلدستون هم به حد و اندازه خودش خوبه .اما با همون پول میشه بهترشو گرفت. من با بیش از 50 تا جلوبندی ساز و مکانیک و آپاراتی مشورت کردم.همه اول یزد تایر تایر،دوم کویر تایر و سوم بارز رو پیشنهاد میکردن. این 3 تا بهترین گزینه های ایرانی هستن.
بین یزد و کویر تایر کدوم رو پیشنهاد میدید واسه پژو پارس؟؟
سلام
بهتره کویرتایر یا یزد تایر بخرید .درصد رضایت بالاتری دارن.
این دو تا خیلی از نظر کیفیت به هم نزدیک هستن .هر دو برای پژو پارس گزینه خوبی هستن .البته در زمان خرید با دقت داخل و بیرون لاستیک رو نگاه کنید زدگی وجود نداشته باشه .مخضوصا داخل لاستیک رو خیلی دقت کنید.
سلام من لاستیک یزد چهار حلقه گرفتم تو یخ بندان خیلی لیز میخورد بارز گرفتم خیلی بهتر از یزد بود
سلام
واقعا تجربه خیلی خوبی رو به اشتراک گزاشتین. لاستیک بارز تو اقلیم یخ و برف بهتر عمل میکنه. اما لاستیکهای یزد و کویر تایر برای فضای شهری و معتدل یا گرم بهتر هستن.
الان من که 206 صندوقدار اتومات ابتدای سال 87 گرفتم زیرش گودیر آلمان بود و الان بعد پونزده سال و نیم، صدو پنجاه و سه هزار تا رفته و آج داره اونم همش تو حومه جنوب تهران و قم و کاشان و اصفهان تو فصل گرما و یخبندون و دیگه خشک شده و میکوبه و میترسم و باید عوض شه، چی باید بگم از کیفیت؟
سلام دوست عزیز.خودتون میگید گودیر آلمان .یکی از بهترین لاستیک سازهای دنیا.اگر پولشو دارید و نمونه اصل اونو میتونید پیدا کنید،قطعا نمونه خارجی بهتره.
ایران تایر نرم وعمر زیاد وسلام
سلام دوست عزیز .
ایران تایر خوبه .ولی خیلی کم میرن طرفش .با این که خیلی قدمت داره ،بیشتر گوشمون به یزد و کویر و بارز عادت کرده .ولی ایران تایر قدمتش از همه اینا بیشتره.
لاستیک در کل خطوط لاستیک در ایران شانسی هست بستگی دارد در هنگام تولید لاستیک همه شرایط فراهم باشد خصوصا شرایط پخت لاستیک و اپراتوری خوب باشد
اینو خیلی قبول دارم. تو بهترین جنسای ایرانی بگیر نگیر وجود داره .درسته که تو تمام دنیا این یه چیزه طبیعیه…اما موضوع اینه تو ایران هیچ ضمانت بازگشت وجه یا تعویض درستی وجود نداره.